Gogoși cu finetti

Pentru că aproape toți prietenii mei cred că sunt un dezastru în bucătărie, am hotărît să adaug o rubrică nouă demonstrînd că știu să fac și altceva în afară de clasica omletă și banalii cartofi prăjiți (pe care, apropo, îi fac foarte bine! :-))

Astfel, am ales un desert simplu, delicios și rapid: gogoși cu finetti. Este un desert foarte ușor de făcut, că pînă și celor nepricepuți ca mine le va ieși!

Pentru aluat ai nevoie de ingredietele rețetei de bază, adică de făină cît cuprinde, un pahar normal cu lapte călduț, un ou, puțină drojdie (pe care o dizolvi în lapte), o linguriță de esență de rom și coajă de portocală și un vîrf de cuțit (mic) de sare. Le frămînți (amesteci) pe toate pînă ce nu ți se mai lipește de mînă și pînă ce se încorporează foarte bine, iar apoi lași la crescut, acoperit, aproximativ 30 de minute.

După ce aluatul a crescut, rupi bucăți din el și faci în mînă bile date prin făină. Le întinzi cu sucitorul pînă îți iese un cerc după care pui o linguriță de finetti în mijloc (pe care eu am stropit-o cu puțină cafea). Îndoi în jumătate cerculețul și presezi marginile. Te poți juca și face ce figurine vrei. Eu am încercat și „covrigul” cu ciocolată și biluța mică. 🙂

Le pui în tigaia încinsă cu ulei de floarea soarelui, lași la foc mic și stai lîngă ele pentru a nu da foc bucătăriei sau, în cel mai bun caz, pentru a nu arde gogoșele, așa cum (normal!) mi s-a întîmplat mie!

Din categoria așa da, așa nu!

Le pui puțin zahăr deasupra și le servești cu un milkshake de vanilie lîngă! Poftă bună!!!

Poftă bună!

Lasă un răspuns

